lördag 4 mars 2017

1911 co2 Magasin hållare och Molle fäste


Rabatt KOD
10% hela MARS!
+ Mängdrabatter

Kod: Airsoft17




Mitt första experiment med en Molle fäste
och
1911 Co2 Magasin hållare





Jag tog en extra bit Kydex från en av mina projekt. 
Drog med kniv en rak linje. Böjde med en tång så de knäktes av en rak linje. 

Brukar göra samma men utan tång för dom stora bitarna.




Jag värmde upp änden med en tändare och böjde till änden.
Ingen vanlig tändare... utan "stormtändar" låga.
Man kan även använda värmepistol.
Var alltid noga med att inte värma för mycket.


Mätte ca var översta böjen skulle va. Lite spelrum blev det. Annars blir de svårt att få de in o ut. Men Självklart vill man gärna inte ha för mycket spelrum.


Jag tog en tom co2 patron o satte i. Så att formen blir rätt. 

MYCKET VIKTIGT! HELT TOM CO2 PATRON!
Jag skruvade inte heller åt co2 patronen helt.



Lite maskeringstejp runt så att Kydexen inte kan tryckas in i skarven mellan magasin o co2 patron.
Sen är de bara o pressa som vanligt. Då magasinet är väldigt simpel i formen. Valde jag att göra hållaren rätt lång. Så de blir mer yta att hålla magasinet på. Även för at om jag skulle köpa den långa vertionen av magasinet så de skulle få plats. 




Glöm inte. Della inte på kydexen. Borra först, så att hålen kommer på rätt plats. Kan annars vara svårt att hålla allt på rätt plats medans man försöker borra genom båda lager. 



Jag delade efter borrningen på Kydexen. Värmde lite på bakre plattan i toppen och böjde ut lite så att en Nitt skulle få plats för att hålla molle fästet på plats, och borrade hål till den.


Nittade molle fästet på plats.




Sen Nittade jag halvorna ihop igen och började kappa.






Jag satte en Nitt mellan magsinhållaren och molle fästet. Sätt två om du vill att den inte ska kunna rör på sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar