söndag 15 januari 2017

Mina Hobbys

Kydex, Paracord & Airsoft
Tre hobbys som går hand i hand



Airsoft, en sport som man bara älskar av många olika anledningar!
Adrenalinet! Kamratskapet! Alla gadgets, "rollspelet", bara känslan av att glömma allt annat och låtsas o vara någon annanstans.
För mig är utrustningen en stor del av det hela. Och där är inget bättre än att kunna säga att du gjort något själv. 

De finns så mycket man vid Airsoftspelande vill ha. 
Och Kydex ger dig Möjligheten att göra massvis med saker.

Magasinhållare, oavsett m4, ak, pistol... Det går!
Handgranatshållare av alla sorter, Pistolhölster, Verktygs-, och Kniv hållare. Bara fantasin som sätter gränser.

Jag spelar mycket med pistol. Och att hitta en bra magasinhållare där dom sitter stadigt och du snabbt kan få ut magasinet kan va en utmaning ibland. Speciellt med kanske lite längre eller smalare magasin. 
Men Kydex är lösningen!
Samma för mina granater, En hållare där dom passar ner perfekt! Varför inte för en ficklampa och en multikniv.
Jag kan anpassa hur många de ska finnas plats till och var.
Jag kan göra så de passar mig och mina krav perfekt!

Därför blev jag intresserad i Kydex!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar